Om man vill rädda förhållandet

Skaffa då för guds skull en diskmaskin.
Vi fick den för femhundra spänn av "Trollbyn". Sprillans ny.
Idag började jag jobba nio, eller ja jag skulle börja nio.
Kastade oss in i bilen stressade som alla andra dagar. Kommer till vägkorsningen och bilen dör. Antingen kliver vi ur och går tillbaka, ca 1,5 km eller så rullar vi ner till älven på 1,5 km och hoppas på att bilen starar. Vi gör det sistnämnda. Why?..
Ja, det slutar med att vi måste gå 4 km genom dal och älv uppförsbacke med mina nya ballerina som gör premiär. Inte okej. Väll uppe, då står andra bilfan dåligt till eftersom micke har kört i sönder halva gården med traktorn i regn. Slirar rund en stund i leran. Kul.
Kvart i tio var jag på jobb. Men vi hade iallafall tur med vädret.

Kommentarer
Postat av: Carro

HAHAHA det har jag alltid sagt. Hälften av alla förhållanden tar mest troligt slut pgr av en avsaknad av diskmaskin.

2012-05-22 @ 18:56:20
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0