Hemma igen då..

Måndag till Söndag, Måndag till Söndag och där i mellan är livet?
Från Januari till idag kan jag inte komma på en ända händelse som är värd att berätta om, för enligt mig själv har jag inte gjort något.
Men självklart har man delmål under året och däremellan dricker man lite vin i goda vänners sällskap. Eller själv.
Om ni inte förståt det än så älskar jag sällskapet av mig själv, tycker det är lite halvjobbigt med sällskap ibland.
Antar att det beror på mitt yrkesval. Efter 12 år i restaurang branchen är man jävligt socialt sliten.
Och har jag sällskap av en riktig vän, ja då får jag lov att vara tyst då också.
Så tillbaka till vårt första delmål, fjällen. Vi reser till stora blåsjön över påsk, hela familjen. Svärfar, svärmor, moster, Nisse, Helena, Stefan, Marie-Helen, Micke & jag.
Det ska solas, fikas, bastas och drickas massa vin i dagarna fyra.
Nästa delmål är Midsommar, min favorit högtid.
Efter det ska det bokas flygstol till Thailand och hoppas på en avresa strax efter julafton. Vägrar stå ännu en nyårsafton på någon hemma fest och låta knäskålarna skaka i tackt med musiken.
Detta året ska vi gräva ner tårna i strandsanden och dricka en cocktail ur en kokosnöt..
Jobba mer, jobba hårdare.. Innan man vet det så står man vid inchekningsdisken och klappar sig själv på axlen för sitt hårda arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0