Måste bara få gnälla lite.

En "vanlig" start på dagen innefattar en tyst morgon, man klär på sig något varmt går ner, sätter på radion och en kanna kaffe. Man stoppar ved i vedspisen och tänder fyr. Rostar en macka och bara låter värmen och alla dofter krama om en.
Så då blir det så jävla tungvint när man kommer ner, inser att vedlådan är tom, den ända vedpinnen jag hittade tog aldrig fyr och strömmen gick precis när jag starade kaffebryggarn.
Det ända som piggade upp lite var att Carro skulle komma förbi på en kaffe och lite mental tjej avlastning. Nej, då är hon barnstolslös, billös och gubben drog på jour. Resultatet blev. Inget.
Nu är jag påklädd och sminkad men måste nästan hämta vantarna för att klara skriva.
Micke skulle äntligen laga vår crashade bil, men traktorn kallade tydligen på honom så vedhämtning och billagning ligger fortfarande på hyllan.
Plus att min "klädbytardag" imorgon visade sig inte vara intressant för varken vänner eller bekanta.
Men jag klarar mig ändå en stund på min skype timme med Siri och Nova Li.
Det finns också ett talesätt som jag älskar att kasta i alla andras ansikte. "Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder". Men va fan, orka sitta med ytterkläder inne. Vad ska jag ha på mig när jag går ut då? Linda in mig i mitt duntäcke och ett par varv med ducktejp?
Orka vara jag idag.

Kommentarer
Postat av: Carro

HAHA. men låter som din & min dag går i typ samma spår då. Karman kan kasta sig i väggen.



Morgondagen kmr iaf bli kanon!!

2012-01-27 @ 13:48:59
URL: http://intox.blogg.se/
Postat av: Carro

Haha. men yes! Härlig start på helgen ;)

2012-01-27 @ 17:02:20
URL: http://intox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0