K A R M A.

Jag har under hela mitt liv altid gnällt över att gud straffar mig för något. Jag har altid varit "en på miljonen". Låt oss säga att jag skulle stå i ett folkhav på tusen person. En fågel flyger förbi och släpper en skit. Den hamnar alltid på mitt huvud. Jag är seriös. Alltid jag.
Tidigare i veckan fick vi ett telefon samtal där vi blev underättade om att vi inte kan flytta till vårt hus förän tidigast om sex månader. På något sätt blev jag inte så förvånad. Guess why, det händer alltid mig.
Här om dagen gjorde jag en deal med gud (buddha i detta fallet) att jag inte skulle ha några onda tankar om någon eller något. Jag ska städa min box och bara se det positiva i allt. Även elaka människor.
Jag lyckades avvärja ett vredesutbott, skippade två negativa samtal, inte tänkt en ända ond tanke om dåliga facebook kommentarer. Nada. Fläckfri och sympatisk.
Min karma vände, världen ler mot mig.
Idag ringde Cancerfonden och berättade att vi kan flytta in om 2 veckor. Karma.
Jag fick ett jobb erbjudande om ett extra jobb på helgerna. Karma.
Linas lillebror Andre ska lära mig åka skidor, jag har inga skidor. Ewa-Sofie hade ett par med pjäksor och skidor i min storlek. Karma.
Det går bra nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0