Husmus.

Ja idag skulle jag äntligen städa på sovrummet. Eftersom vi bor på Mickes pojkrum så har jag bäddat på golvet och han sover på en 90 säng.
Ja, asså jag trivs att sova på hårda underlag. Så det är inte brist på gentleman hyfs.
Iallafall, här om natten var jag så himla varm i min flanellpyjamas under duntäcket att jag tog på mig min filt som jag har som reserv.
Jag kände att det var något konstigt som landade på mitt bara ben, trött som ett as i bäck mörker tog jag bara tag i det och kastade bort det och somnade.
Mickes twist påse låg öppen under sängen och antog att det var en chokladbit jag kastade bort.
Morgonen efter såg jag att det var godis papper i absolut hela sängen. Genast skyllde jag på katten "Ozzy" han kan vara lite ratig och sover ofta inne hos oss..
Så idag skulle jag ta tag i vårt misär till sovrum. Bäddar ur och lyfter på min snuttefilt jag brukar sova med..
Ja va tror du sitter där i min säng med en chokladbit i mun. Det var inte Ozzy iallafall. Nej. Nej. Det var en mus. EN MUS. I min säng. Musen drar och kvar ligger massa musbajs och choklad smulor och skit absolut överallt i sovrummet! Inte okej.
Nu är sovrummet halvstädat och igenbommat i väntan på att Ozzy & Affe ska komma hem.
Vart fan är katta när han äntligen ska göra nå nytta efter all mat och omsorg han fått här hemma hos oss..
Detta  är Ozzy Nilsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0