The little things in life

Jag vet inte om ni vet, men jag är en riktig tv slav. Jag kan offra roligare saker för en tv serie, eller ja det var värre förr innan jag lärde mig hur man laddar hem. Men och andra sidan kanske det är värre nu eftersom jag faktiskt kan ladda hem. Nu följer jag allt som inte änns går på svensk tv..
Fast och andra sidan har jag något att se fram emot sju dagar i veckan.
Idag t.ex ska jag ladda hem "One Tree Hill" och klockan nio på tv3 går den nya serien "Revenge". Fast det är en grej jag och svärmora gör tillsammans, på så sätt är Torsdagarna våra.
Sedan har vi ju dem hära evighets serierna, "Days of our lifes" och "glamour".
Man får inte ringa till Mickes mormor när det är "glamour" på tv och själv har jag sett på days of our lifes sedan 1994. Snabbt räknat är det arton år. Det bästa med den serien att även om du åker på semester i tre månader, står dem kvar i samma rum och har samma diskution när du kommer hem.
Låt mig visa hur en tv vecka kan se ut :
  • Måndag - Premiär av Smasch.
  • Tisdag -  Gossip Girl, Pretty Little Liars.
  • Onsdag - Fuskbyggarna 21.00 Tv4.
  • Torsdag - One Tree Hill, Revenge 21.00 Tv3.
  • Fredag - Grey's Anatomy.
  • Lördag - Film..
  • Söndag - Film..
Ja, och så fortsätter det. Detta är bara en bråkdel av allt jag tittar på. Min tv-tablå börjar klockan 10.20 varje vardag. Och nu vill Carro att jag ska börja följa Big Brother.
Men jag gillar det, man kan lätt låta upptagen när någon vill göra något tråkigt. Som att gå på gymnastik, eller gå promenad, eller hälsa på någon eller till och med en fest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0