Klipp & Klistra.

Herregud vad det är kul att vara hemmafru för en dag.
Mamma skickade över sin tjugoåriga recept samling från diverse tidningar. Och nu är det min tur att sila ut.
Jag är en sånn som bara sparar på recept som jag vet med mig att jag kommer orka laga.
Kommer bli en tunn recept bok. Helst av allt vill jag koka macaroner i kaffebryggarn och steka fiskpinnar i brödrosten..
Men tycker ändå Micke förtjänar lite bättre mat än så, det är ändå han som drar in kosingen i vår familj.
Fast idag blir det nog svärmoras sirapslimpa till middag. Blev ju ingen storhandling som planerat. Och när jag säger att det är tomt så menar jag tomt. I frysen har jag en låda päronsplitt, skafferiet har jag en säck ris, kaffe, jordgubbssylt, marsansås och tonic water. I kylen finns en dunk vatten, ost, smör, kaviar, blåbärsoppa och mjölk.
Om någon har ett middags förslag på allt jag har hemma, snälla hojta till då.
.
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0