Ungdom vs. Tant

Lagom till ännu ett "firande" av att man blir ett år äldre, tänkte jag idag göra ett tappert försök att koka sylt.
Inte bara spenderade jag min ända lediga dag på skogen, jag var ute ur huset innan tolv..
 
 
Det är inte bara gnäll och elände. Jag fick ju en mysig förmiddag med Marie-Helen ute i det fria.
Marie-Helen tyckte det var jobbigt för hon lyckades aldrig täcka botten på sin hink. Wonder Why..
Bruden var ju lika blå runt mun som jag på mina fingrar. 
 
 
Veckan som gått har varit all about Teori. Som sakt, det har ju varit en del omständigheter runt mitt eviga kuggande. Men nu kan det för fan inte gå fel. Efter att ha pluggat på körskolans prov ligger jag nu i snitt på 65/70 på alla faser. För er som inte läst teori, det finns fyra faser. Fas A, Fas B, Fas C och Fas Fordon. Det är 70 frågor på varje fast och klarar du inte 64 rätt så är inte fasen godkänd. Blir du inte Godkänd då får du inte gå vidare till nästa fas..
Så på Tisdag 15.00, ja det är då det gäller. Femte och sista gången. Klarar jag inte det nu, då är risken att jag kommer få göra om körprovet också. Mina två månader är snart slut!
 
Imorgon börjar min första riktiga arbetsdag på ICA Liden.
Har kanske varit lite lågmäld angående min jobb status, men för er som inte vet så var min sista schema lagda arbetsdag på Wärdshuset i går natt.
Det är ju med både entusiasm och motvilja som man ska lämna en fantastisk arbetsplats för en ny "familj".
Men som dem flesta redan vet så är ju Wärdshuset till salu. Hade ju helst av allt velat hänga med till slutet, men när cirkus drar vidare står jag kvar med räkningar som ska betalas varje månad ändå.
 
Vissa gånger måste man tänka på sig själv först och ta jobbiga beslut som det här.
När ICA jobbet blev erbjudet kunde jag inte tacka nej. Jag är lyckligt lottade som får både bo och jobba på samma ort. Alla mina andra homies pendlar 6 mil enkel väg varje dag. Nej, inte kollektivt.
Ni kan ju räkna ut vad det är för bensin pengar vi talar om.
För mig är det bara 1,5 mil enkel. Vardags lyx det!
 
Btw, fick nya grannar idag..
 
Fyra utav dem är helt nyinflyttade i Järkvissle. Så ett par slagsmål har det nog varit under dagen.
Måste ju också få berätta att ena morsan har ju bjälra runt halsen. Dem bor utanför mitt sovrum. Och kor sover tydligen inte. Aldrig..
Och för er som undrar varför en ko har bjälra, jo det är för att ungen ska hitta till rätt mamma för att dia. 
Lilltassen har fått sig ett par sparkar i arslet för att han gått till fel ko. Inte populärt tydligen.
 
Inatt väntas Micke komma hem från Kiruna. Nu ska han få ha en hemma vecka. Och nästa gång han reser blir antagligen sista.. Sen är han tillbaka och ska jobba som vanligt i staden.
Ska bli härligt att prata med någon som kan svara på tilltal. Katten är bara bra på att hålla hemlisar.
 
Nee, nu äre kvällsfika på mig. Måste duscha, sängen är renbäddad.
Död åt den som lägger sig oduschad när jag bäddat rent. Till och med Nisse sätter sig fint på ryamattan nedanför sängen och slickar sig ren innan han hoppar upp. 
Han luktar alltid jordgubbe. Skit konstigt.
 
Åhh, föresten. För er som vill skicka något fint på min födelsedag på lördag.
Här är adressen  : Järkvissle 261, 860 41 Liden
 
Over and Out !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0