Projekt pall.

I sommras köpte jag en ful gammal brun pall på en auktion. Jag har hela tiden haft en plan, men skjutit upp det ganska länge.
Idag tog jag äntligen initiativet och började "projekt pall".
Först sprutmålade jag den vit med sprayburk från Jula.
Terracotta white, heter den jag använde.
Skaka om flaskan i två minuter sen sprejar man sin grej med 30 cm avstånd. Låter det torka ca 1 minut mellan varje lager. Detta upprepar man två tre gånger.
Jag har ju så klart köpt material tidigare, som sakt detta har varit ett långtids projekt.
Efter det klipte jag ut mitt tyg stycke och började spika fast det.
Möbelspiken köpte jag på http://www.originellt.se . Dem har allt man behöver för att reparera en möbel. Och är dessutom billiga. Jag köpte 200 spik till ca 118,- med porto.
Tyget är köpt på Olsson's på In magasin i Sundsvall för ca 69,- metern.
Färdig !

Kommentarer
Postat av: Anneli

Ååååå så fin !!!!!!

2011-11-21 @ 23:27:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0