Långa dagar.

Ja, när man är utan körkort och bil på landet så får man resa med någon annan med bil.
Tyvär är det ju så att sista bilen från Järkvissle går 6.28. Den brukar jag åka med till Liden för att jobba. Det ni inte vet är att jag som regel inte börjar jobba förän kl 10.
Bilen hem igen brukar gå 16.15. Jag slutar 14.
Då tänker ni säkert vart fan hänger hon innan och efter jobb?
Jo, hemma hos Stefan och Marie-Helen. Ensam.
Då tänker ni säkert, va fan skaffar hon inte körkort för?
Jo, jag började med det i April. Visste ni att det finns en kurs som heter "risk ettan". Det visste inte jag, det är tre obligatoriska timmar med undervisning om drog, alkohol och bilkörning. Visste ni att det kostar 1000 spänn?
Visste ni att man inte fick göra varken uppkörning eller uppskrivning innan halkbana och risk ettan.
Visste ni att man måste både skriva upp och köra upp inom två veckor efter varandra utan att kugga.
Vet ni hur jävla lång vänte tiden är på alla moment.. Jag vet.
Så nu har jag bara uppkörning och uppskrivning kvar. Ja va fan är problemet då tänker ni?
Jo det kostar pengar.
Satt jag lär åka bilen 6.28 några månader till tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0